God morgon.

hm,, det e ganska skönt det här med att vakna tidigt på morgonen ändå,,, tänk att jag så länge föraktat den stunden på dagen som ja senare skulle uppskatta så mycket. det doftar lit halvbränt kaffe, jag har rökt min morgoncigg, har gett min pingla lite kaffe på sängen,,,, jag har oxå hunnit fundera en massa på varför jag nu ska va så nöjd med livet,,,, det e ju så att under stora delar av mitt missbrukande av droger som började då jag va runt tolv år faktiskt varit utan ett hem, har inte heller haft ett större utbud av känslor så det e helt enkelt underbart att få vakna ganska tidigt, sträcka lite på mig titta till maria som snart ska föda vårat barn, se mig omkring o få komma på att jag faktiskt vaknat hemma hos mig, bland mina saker,, mitt ibland de jag älskar,,, tacksamheten slår mig nästan ur stolen nu när jag tänker på det igen, jag tänker,,,, vad kan jag göra för de jag älskar idag? kan ju faktiskt ta tag i disken nu när allt engagemang bara regnar över mig trots att det bara e morgon o tidigt som fan, nåja,,,,,vi får e. men något jag vet att jag ska göra e att ta det där beslutet så många tjatat till mig om att jag måste ta,,,,,att jag ska va nykter idag,,, sen vill jag nog påstå att det finns andra beslut oxå som jag bör ta för att få det o funka,,, blir ju lite, eller rättare sagt djävligt trist o enformigt att bara bestämma sig för att va nykter ju!,, varje dag,,,,
 
Nä nä, idag ska jag vara glad,, vad som än sker idag ska jag försöka vara glad o tacksam,, jag ska försöka tänka på vad jag kan glädjas åt när mitt tålamod tryter, när min oro försöker att ta över,
Jag ska ha tålamod med mig själv idag, o om maria blir pissig så ska jag förstå varför hon e så (hon ska ju faktiskt föda snart)
jag ska älska anton lite mer idag,,, lite mer än vanligt ska jag se honom för alla bra saker han är, känns som att jag glömt honom lite de sista dagarna,
jag ska städa idag.

Ja fy fan! vad livet har blivit förändrat på ett år alltså, nu ska jag koka nytt kaffe väcka min ängel o kasta mig ut på det äventyr som dagen nog ger mig,,, tja!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0