vad det värmer!!!!

viken morgon!! min ängel gav mig kaffe på sängen,,,, min vän hade bloggat så fint att jag nästan grät. japp jag grät nästan, av tacksamhet. för det e såhär,,,,, vi e några stycken som verkligen kämpar för att utvecklas, vi vill lära känna oss själva vi talar massor med känslor o ger varandra tips o råd i hur vi skulle kunna göra då o då, vi berättar hur vi tänker när vi ser saker som sker o hur vi känner i vissa situationer. ja vi e som fjortonåringar, sökare vill jag kalla de men på vår egen nivå, den passar oss. när man av en sådan person får veta att man e viktig, ja då värmer det kraftigt i hjärtat.
på tal om att va en sökare,,,,,, ja e en sån har alltid sökt, hetaste kickarna, i våldsamheter, i droger, i brott av alla de slag, jag har sökt genom att skada mig, har skadat så många andra, har sökt genom gatorna, genom kvinnorna, genom polare, genom att manipulera o skada allt o alla. ja jag har sökt det helt enkelt genom att vara destruktiv,,,, men vad det va jag sökte hade jag inge svar på! d e ju en förutsättning o veta det vad man ska ha innan man börjar leta,,,,, det va faktiskt en av mina första upptäckter i nykterheten.
men nu då? vad e det jag vill ha o veta? hmmm, ja det får jag veta,,, japp i precis den ordningen sker det,,,,, jag får det jag behöver veta, dvs om jag inte strävar efter ett specifikt mål i livet, men jag kan inte ha kontroll på något,,,,, inte nåt,,,, svårt som fan att inse det faktiskt. vill ju liksom veta vad som sker imorgon o jämföra med igår,,, gör så ofta. men idag då? ska jag inte försöka smaka på idag? faktiskt den viktigaste dagen i mitt liv, idag e jag en levande, medans jag igår inte e något idag. vill kunna stanna till o känna precis nu, njuta av kaffet som doftar i mitt just nu, för det som doftade igår doftar inte mer,,, visst det doftar återigen kaffe men det doftar idag inte igår,,, vill känna kärleken till min kvinna jag har just nu, vill inte älska henne igår aller imorgon för jag älskar henne just nu idag, vill känna att imorgon e ett helt liv från mig....
ja fyfan vad svårt det e,,, men de dagar det funkar så har jag flyt, då gr jag det som e bra för mig o det som e bra för mig det e bra för hela min värld,,,, o det e ju faktiskt hela världen,,,,visst!? just nu så känner jag att jag tänker på eftermiddagen inte bra alls,,,,,,,, eftersom den inte ens existerar,,, nej den gör iinte det jag har inte upplevt den ännu iallafall, i min värld e det den 14e i 7e kl 10,50 så då borde jag hålla mig dår,,, det här med klockan e ju ett bra knep,,, hm klockan e 13 inte mer inte mindre,,,, tror jag borde hålla mig ungefär där. men då blir man ju sjuk över tider istället,,, hmmm djävla knepigt asså,,, nädå det jag vill säga e att,,,,,,, jag önskar att tider, prestige o pengar inte va så mycket värt som det e i ett sånt här samhälle vi lever i, vi e så fast i våra drömmar att vi inte ens ha tid att se allt fint vi har omkring oss,,, inte familjen för den ser vi utan allt annat vackert,,,, all pratar om världen vi förstör om alla utsläpp, om alla krig,, om allt våld på gatorna, en del går inte ut på kvällen,,, för på kvällen e "dom" ute. jag e oxå en som talar om allt hemskt här på jorden. hur lite tid det e över o vad jag vill ha o kunna ge o så oroar jag mig för om jag hinner med allt,,, japp jag e oxå en av de som lever om de vore döda redan,,, men jag vill ändra på det o jag ska ändra på det för jag vet att det e så.. idag ska jag va nykter,,,, jag ska va en fin pojkvän, jag ska städa o joba lite,,,,,hmmm få se om jag hinner med allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0