det gör ont!!

ja det ör ont,,, vet ej vad jag ska göra mer,,, försöker att få saker att funka men set blir lixom fel,,,,, vi har gjort upp ett poängsystem härhemma för anton,,, tänkte väl att det ska va bra eftersom han sitter vid datorn hela tiden,,, då fick vi tips om att han skulle kunna tjäna poäng av att göra sysslor härhemma,,, sagt o gjort vi började,,,, nu e de6t så att det går lite segt att komma igång med detta , ska väl tillägga att varje poäng e en timme vid datorn,,,, nu e detta ju ett projekt som e under utveckling o det diskuteras mellan mig o maria hur det ska gå till,,,,,, men det som e drygt e att hon lixom bara väntar tills att hon hör något hon ej håller med om o då blir det surt,,,, visst vet att hon e lite beskyddande o så men jag vill ju inte anton någe illa, vill bara att vi ska kunna komma att umgås lite mer på dagarna som en familj! äh jag e väl känslig men det vill jag vara,,, vill bli ledsen istället för arg,, vill kunna erkänna att jag blivit sårad istället för att bli hämndlysten osv,,,,, ja det e väl såhär det ska se ut just nu o då får det va så,,,, känns som att jag tagit en större roll i det hela än va jag borde,,, ska börja att åter va lite i bakgrunden o inte ta för mycket yta,,, det funkade bra då,,,, men å andra sidan så vill jag ändå va med o kunna ta beslut utan att jag ska va orolig för om jag får eller inte,, vill kunna bestämma en sak utan att fundera på om hon blirsur på mig.


ok jag vet!!! låter som att det e skitsynd om mig,,, men idag får det va så,,, det får va en sån dag idag,, e ju nykter iallafall,,,,, o sen e det ju så att i det stora hela så har jag ett fantastiskt liv,,, bättre har jag aldrig haft det,,, det e ju därför jag har råd att pilla på de här smågrejorna hela tiden,,, lixom slipa till livet kan man sägaatt jag gör...

oavsett vad som sker så e kärleken kvar,,, jag älskar ju min kvinna mer för varje dag,,, jag älskar anton, jag älskar albin o då kan det väl va ok att ha en lite risig dag då o då!!
förstår maria till 100 om varför anton kan bli ett känsligt ämne,,, hon ör det hon gör så innihelvete bra med all skit hon tampas med,,, jag blir så stolt när jag tänker på det...

igår innan vi somnade så låg vi o talade om saker vi ansåg att vi hade problem med,,, hon berättade hur hon hade svårt för andra kvinnor,,,, det e så skönt att slippa det där tugget om hur dum i huvudet alla andra e,,, utan att vi talar om problemen ur vinkeln att "detta har jag prooblem med"" o det e så skönt,,,,

idag ska jag gadda igen har varit ledig i två dagar nu så det sa bli skönt o plåga nån idag,,,,,
ska va nykter vad som än händer!
ska försöka att va en förstående man idag,
o vktigt som fan!!! ska ha tålamod..
kram på er.......


Kommentarer
Postat av: lina flåsarn

Det blir bra det där ska du se :)

2008-08-05 @ 21:27:15
URL: http://flasarn.blogg.se/
Postat av: Smebacken

Du är ingen jag känner, men jag måste säga att jag imponeras av hur du tacklar saker...Ditt barn, din flickvän, ditt bonusbarn...

Kan bara "trösta" dig med att det där med o kolla om dom andas, var dom är mm det fortsätter hela livet när man har barn, fast kanske inte just med andningen osv...det kommer hela tiden nya saker att oroa sig för...Men det är väl en del av att vara en kärleksfull o ansvarstagande förälder, eller hur

2008-08-06 @ 13:22:08
Postat av: Angelica Schilberg

Fan va jag känner igen vissa grejjer du skriver om,, ang bonusbarnet =) tyvärr måste jag nog säga att det e fullt normalt att din tjej är som hon är när det gäller honom, jag e precis likadan själv mot min sambo,, jag vill att han ska vara med och ta hand om Jonas men direkt han ska tillrättavisa honom när han har gjort nå dumt, då är jag där och surar,, har pratad med andra om de också och alla säger lika dant "det är ingen skillnad om det är biologisk eller styvpappa en mamma reagerar lika i alla fall" tyvärr,, men det va skönt att höra att man inte va ensam i alla fall.. =)

2008-08-17 @ 09:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0